Verslag mountainbike weekend bij Osnabrück.

Van 16 tm 18 februari 2018 hebben we met een vriendengroep schaatsers in de bossen bij Osnabrück gemountainbiket. Jammer genoeg kon door ziekte niet iedereen mee. Een paar dagen ervoor had het een beetje gesneeuwd, zodat sommige paden ijzig waren. Dat betekende voorzichtig en geconcentreerd klimmen en dalen. We hadden prachtig, maar wel koud weer. De stemming zat er goed in. We hebben fijn gefietst, ondanks een paar valpartijen.

Reactie Niels: Ik vond het ook een geslaagd en sportief weekend. Bedankt voor de organisatie.

Jeroen maakte nog een mooie film.

Verslag racefietstraining Tenerife met Team

Van 24 tm 29 januari 2018 hebben we met het mountainbiketeam op Tenerife gefietst. De appelschilmesjes werden keurig door de controle uit de rugzak gevist, maar konden gelukkig nog per post naar huis worden gestuurd. Maarten had een paar mooie racefietsen geregeld en we zijn meteen de volgende dag El Teide, de grote vulkaan,  op gefietst. Wel ff wennen als je uit het koude platte Holland gelijk 2500 hoogtemeters in 55 km moet maken. Alleen maar klimmen. Voor het dalen hadden we regenjacks meegenomen, maar die bleken toch wel koud te zijn na een uur naar beneden in de remmen knijpen. Volgende dag een korte mooie rit 's ochtends en 's middags een golfsurfles. Zaterdag gingen we El Teide weer op, alleen dan via een andere weg. Erg mooi. Zondag nog een korte rit om 's middags weer naar huis te vliegen. Echter tot onze stomme verbazing vloog de piloot na 2 doorstarts gewoon weer weg. Gelukkig werd er snel een hotel geregeld, zodat we maandag weer op Schiphol landden. Maarten, je hebt ons een paar TOPdagen bezorgd!